fredag 28 mars 2008

Huset kommer på måndag!

Nu är det nervöst vill jag lova! På måndag kommer dagen vi väntat på så länge! Igår var Andreas och Roger på tomten hela dagen och schaktade o dränerade det sista på framsidan. Det blev riktigt bra! Mycket större yta på framsidan än vi trott, så det känns bra. Vad som känns ännu bättre är att snickarna som ska sätta upp huset var på plattan idag och monterade distanserna som väggarna ska fästas i och de hade inte sett en så bra platta på länge!! Alla mått stämde perfekt och ytan var jämn o fin, så nu kan jag äntligen slappna av och inte oroa mig om väggarna ska passa eller inte. Det blir spänd väntan över helgen och på måndag morgon kl 7 är vi de första som är på plats, det kan jag garantera!


1 kommentar:

Anonym sa...

Å, vad spännande. Det är verkligen kul den dag huset kommer, jag minns det med glädje. Vi var på plats tidigt, och följde arbetet under hela dagen. Det var så kul att se när väggarna var p åplats, för hur mycket man än har gått igenom sin ritning, så är det inte samma sak att se hur det blir. Lycka till på måndag, jag kommer tillbaka då och hoppas på en massa bilder. (vill ni komma hur det såg ut när vårt hus kom kan ni se min blogg, och välj november, det kom den 12 om jag minns rätt)