söndag 17 augusti 2008

Villa buxbomen blir vitt!

Innan helgen som var så hade vi inte speciellt mycket planer utan Andreas skulle jobba hela helgen och jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Enligt TV så skulle vädret bli ok på fredagen och då var Andreas ledig så då tänkte han måla lite, men resten av helgen skulle bli kass så vi räknade inte med så mycket mer målning. Men ack vad vi bedrog oss! Helgen gick åt till att hålla en målarpensel i stort sett varje vaken timma med lite nödvändig paus för toabesök o matintag. Fredagen blev som lovat helt ok så då målade Andreas och hans mamma hela dagen och efter jobbet så hjälpte både jag o Andreas pappa till. På lördagen gick Andreas upp tidigt för att åka till jobbet och jag låg o drog mig lite, sedan när jag gick upp var det strålande sol så det var bara att ta på sig målarbyxorna och gå ut o måla. Jag målade på hela dagen och kom väl en bit på väg iaf, det är lagom skoj att måla helt själv men det fick gå. Även idag har det varit fokus på målning. På dagen hade jag hjälp av Andreas mamma och min mamma o pappa och det är betydligt roligare att måla när man är några stycken. Vid 15 kom Andreas hem och satte igån o måla även han. Nu har det mörknat men nästan hela villa buxbomen har blivit vitt o fint! Jag har dragit mig lite för det här med målningen eftersom alla säger att det är så jobbigt och vi som först skulle grundmåla och sen måla 2 ggr med den vita färgen..Men det har gått mycket bättre än jag trott och nu är ju huset målat nästan helt färdigt 2 av 3 ggr! De som säger att den utvändiga målningen är det jobbigaste de gjort, har nog inte gjort så mycket mer än just det på sina hus ;)




1 kommentar:

Familjen Eriksson sa...

Vad fint det blev!!!
Och jag håller med, utemålningen är inte det jobbigaste man har gjort det här året... Nu har vi visserligen lite målning kvar men vädret är INTE på vår sida.