söndag 3 augusti 2008

Inflyttade o klara...?

Den som trodde att vi var klara bara för att vi flyttat misstog sig! I veckan som varit har vi kånkat hit vår kamin som ska installeras inom kort. Att forsla hit kaminen var inget vi såg fram emot eftersom den väger ca 170 kg.. Men Andreas o hans pappa tog på sig bärselarna och kämpade på och nu står den inne i huset iaf. Kommer nog bli mysfaktor nr 1 när vintermörkret faller! En annan sak som vi inte direkt sett fram emot är den utvändiga målningen, dvs grundmålning 1 gång och slutmålning 2 gånger... När Andreas o hans pappa var o hämtade kaminen började jag måla lite och märkte snart att det är lite att måla och 2.60 i väggliv gör inte saken lättare. Men så i torsdags efter jobbet så fortsatte jag o Andreas med målningen och lyckades måla hela ena gaveln, så vi kände att nu kör vi på i helgen. I fredags var Andreas ledig och målade hela dagen, till sin hjälp hade han en kompis som ställde upp hela fredagen och även mina föräldrar hjälpte till halva dagen och när jag kom hem från jobbet så drog även jag på min målarkläderna. Så innan fredagen var slut så hade vi grundmålat nästan hela huset, förutom fönsterkarmar och utbyggnaden! Målet var att bli klara innan helgen var slut och det lyckades vi med, nu är helgen nästan slut och hela huset är grundmålat! Vi har oxå testmålat lite på väggen i tre olika kulörer av vitt, tro inte att det är så enkelt att bara för man ska ha vitt så finns det bara en vit färg, nej nej finns många olika kulörer. Just nu lutar det åt en vit som heter "lätthet", vi vill ha riktigt vitt men ändå inte bländande. Bara vädret håller i sig så ska vi ligga i och forsätta med målningen nu i veckan och kommande helg, så bör vi kommit ganska långt med första strykningen iaf!



Inga kommentarer: