fredag 19 september 2008

Hjälp!

Tänkte ni som kikar in här på vår blogg kunda hjälpa mig med att välja tapeter till köket. Vi ska ha tapet med glasskiva framför istället för kakel. Eller ja vi ska ha glasskiva ovanför diskbänken och bara tapeten ovanför arbetsytan. Så bäst är ju om det är en ganska tålig, avtorkningsbar tapet. Men hittar jag en snygg som jag vill ha, skiter jag i det, då får vi tapetsera om med jämna mellanrum om det skulle bli fläckar ;-) Tapeten är inte tänkt att gå ända upp till taket utan bara mellan arbetsbänken och överskåpen. Jag vill inte ha enfärgad tapet utan är inne på nån mönstrad historia. Jag är lite rädd för att sätta för mycket färg samtidigt som det inte får bli tråkigt. Alla förslag är välkomna!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Jag tycker det skulle vara snyggt med en tapet som var mönstrad men inte så jättebrokig eftersom det känns som man kan bli less fort. Sigvard Berna´dottes mönster virrvarr finns ju som taoet, det tror jag skulle vara jättesnyggt i blandningen vit, grå och svart. Lycka till!

Familjen Eriksson sa...

Duros Esplanadserie har flera tapeter som skulle passa.
www.durosweden.se
Jag tycker personligen att proverna 274-02 eller 273-03 skulle passa bra. Den som heter 274-02 har vi i matrummet om du kollar bloggen.
Lycka till med valet!

Kram
Maria

jennys hus sa...

kanske någon svartvit mönstrad skulle vara snygg.

Anonym sa...

Jag tycker att ni ska våga sätta färg, eftersom ni har mkt vitt och vad jag kan se svarta eller mörkgrå skivor, så skulle nog färg pigga upp :) Jag håller med föregående om att mönstrad tapet skulle bli snyggt.
Kram
/Sandra