måndag 26 maj 2008

Veckorapport

Nu är det allt som oftast huset som gäller och det är fullt fokus på att få det klart och säger man vad som är kvar så låter det inte så mycket men det är mer pill än man tror med det där sista finliret. Det som är kvar är kakel o klinker i bad,toa o groventre, bad o toa har vi lejt ut och han kommer och börjar imorgon. Groventren kaklar o klinkrar vi själva så det är ju ett projekt i sig, men det ska nog gå det oxå. Sen är det resten av taklisterna och köket ska sättas, det är färdigmonterat så det är nog inte så tidskrävande att få på plats. Sen ska det sättas fönstersmygar, men det är Vårgårdahus och gör nu under denna veckan, så det slipper vi göra själva. Sedan ska det målas en sista gång, läggas parkett, sättas dörrkarmar och golvlister. Det ska monteras badrumsinredning, men även denna är färdigmonterad så den ska bara sättas på väggen. Sista på ryggåstaket ska spikas dit och ventilationen ska färdigställas. Alla vitvaror ska kopplas in..Hm, ok nu när jag skrev ner det så är det allt lite kvar att göra ändå... Men vi jobbar stenhårt och tror fortfarande att vi kan hålla vår tidsram och flytta in i början av juli! Ni får ursäkta mig att bloggen blir lidande pga allt arbete, men jag ska iaf försöka förse den med lite bilder då och då så ni hänger med!




1 kommentar:

Maria sa...

Hej ungdommar,

jag vet att ni har fullt upp, och ni är så duktiga, men en liten paus i bygget skadar ej.

Ni har blivit utmanade! Ta tillfället i akt och uppdatera lite här för jag är nyfiken på hur det går för er;-)

Kika in på min blogg får ni se!

Soliga hälsningar

Maria